Mitä ovat sisältöpilarit?

 

Sisältöpilarit (englanniksi Content Pillars)  ovat onnistuneen sisältöstrategian perusta. Ne koostuvat 3-5 ydinaiheesta, joiden ympärille some-sisältösi rakentuu. Sisältöpilarit voivat on auttaa sinua esimerkiksi myymään, auttamaan tai viestimään kohdeyleisöllesi paremmin.

Tässä tietoa sisältöpilareista sekä tärkeimmät ohjeet hyvän sisältöstrategian rakentamiseen!

Mihin sisältöpilareita tarvitaan?

Sisältöpilarien käytössä on paljon etuja! Ne helpottavat sisällön kohdentamista, selkeyttävät toimintaa ja tuovat inspiraatiota sisällöntuotantoon. Ennen kaikkea sisältöpilarit auttavat sinua vastaamaan kysymykseen: “Kenelle ja miksi tuotan sisältöä?”. Tässä muutamia pointteja:

– Selkeys ja järjestelmällisyys: Sisältöpilarit auttavat sinua tuottamaan johdonmukaista, jäsentynyttä ja korkealaatuista sisältöä, joka kutkuttaa yleisöäsi.

– Kohdennus: Pilarit auttavat sinua optimoimaan sisältösi oikealle yleisölle. Ne auttavat kirkastamaan kuvaa siitä, ketkä sinua ruuduiltaan seuraavat ja kuinka onnnistut tuottamaan lisäarvollista sisältöä tavoittelemallesi yleisölle.

– Luovuus: Vaikka ajatus saattaa ensin tuntua hassulta, rajat monesti helpottavat luovuutta! Selkeyttämällä sisältöstrategiasi pilareiden avulla opit hahmottamaan, millaista sisältöä kanavillesi haluat ja mitä sen tuottamiseen vaaditaan.

Hyödynnä näitä sisältöpilari-ideoita somekanaviesi suunnittelussa!

Promotional (myyvä sisältö)

Kerro seuraajillesi, mitä lisäarvoa tuotteesi tai palvelusi luo heille.

Problem solving (ratkaisukeskeinen sisältö)

Mieti, kuinka voit auttaa asiakkaitasi ja keksi ratkaisuja keskeisiin ongelmiin ja kysymyksiin. 

Educational (opettava sisältö)

Kerro hyödyllisiä faktoja ja knoppitietoa liittyen alaasi ja ydinosaamiseesi!

Entertain (viihdyttävä sisältö)

Päästä seuraajasi firmasi kulisseihin. Kuvaa päivittäistä elämääsi yrittäjänä ja kerro, millaista on tehdä sitä mitä sinä teet. Ole aito, hauska ja samaistuttava!

Inspire (inspiroiva sisältö)

Inspiroi seuraajiasi kertomalla tarinasi ja menestyksesi salat. Samalla rohkaiset heitä tekemään saman!

One more thing...

Ota tänään itsellesi tunti aikaa ja mieti 3-5 sisältöpilaria, joiden ympärille alat kehittämään sisältöä. Mikäli olet jo käyttänyt tiettyjä pilareita somestrategiasi pohjana, mieti, tukevatko ne edelleen yrityksesi tavoitteita, vai pitäisikö niitä freesata?

Mikäli kätesi ovat täynnä ja työpöytäsi notkuu muita hommia, voit myös huoletta jättää somekanaviesi sisältösuunnittelun meille! Ota yhteyttä, niin olemme yhteydessä sinuun mahdollisimman nopeasti!

 
Edellinen
Edellinen

Instagram analytiikka on menolippusi menestykseen somessa