6 syytä, miksi Facebook-mainoksesi saatetaan estää

Facebookissa on tehty iso algoritmipäivitys ja myös iOS 14 -päivitys aiheuttaa monelle mainostajalle päänvaivaa. Jotta emme pääsisi liian helpolla, alustan mainostamista koskevia sääntöjä muutetaan myös jatkuvasti, mikä saattaa tietää yllättäviä bännejä mainostajille!

Tässä kuusi syytä sille, miksi mainoksesi saatetaan estää tai mainostilisi voidaan hyllyttää Facebookin toimesta!

Ennen ja jälkeen kuvat

Harhaanjohtavat ennen ja jälkeen -kuvat ovat yksi yleisimmistä syistä, miksi mainoksia hyllytetään. Filtterien sekä blurraustyökalujen laaja käyttö on johtanut siihen, ettei ennen ja jälkeen -kuvia saa mainostaa nykyään enää ollenkaan. Ilmiö lähti liikkeelle alun perin laihdutustuotteiden valheellisista mainoskuvista ja nyt jopa itseruskettavien tuotteiden mainostaminen on kielletty.

Pssst! Kuulitko, että alkuvuodesta 2021 lähtien filtterien käyttö vaikuttajamainonnassa ei ole enää ollut sallittua Isossa Britanniassa?

Verkkosivun laatu

Mainokseen linkitetyn verkko- tai laskeutumissivun heikko laatu heikentää mainoksen näkyvyyttä ja pahimmillaan voi johtaa sen hyllyttämiseen. Hidas latausnopeus sivustolla ja mainoksen viestistä poikkeava sisältö eivät miellytä Facebookin algoritmia.

Sisällön laatu

Mainostettaessa elintarvikkeita, ravitsemus- ja hyvinvointituotteita tai lääkkeitä, kannattaa harkita, mitä sanoo. Erityisesti terveyteen liittyviä väittämiä on suitsittu Facebookissa pandemia-aikana kovalla kädellä ja niille on laadittu erilaisia rajoituksia. Sanoista ”parantaa”, poistaa” ja ”vähentää” on tullut eräänlainen punainen vaate, joten näiden kanssa kannattaa olla tarkkana. EU on sopinut sallituille väittämille yhteiset pelisäännöt.

Henkilökohtaisiin tekijöihin vetoaminen

Mainoksesi saa todennäköisesti varman hylsyn, mikäli sen teksti sisältää suoraan henkilökohtaisiin tekijöihin – esimerkiksi ikään, sukupuoleen, seksuaaliseen suuntautumiseen tai taloudelliseen tilanteeseen – vetoamista.

Kielletyt tuotteet

Rahapelien, alkoholin, tupakan, aikuisviihteen, aseiden ja tiettyjen terveystuotteiden mainostaminen johtaa välittömään mainostilin estämiseen.

Toki joitakin tuotteita voivat koskea myös alueelliset rajoitukset: esimerkiksi Yhdysvalloissa ja Euroopassa terveys- ja kosmetiikkatuotten tietyt ainesosat saattavat olla toisella mantereella kiellettyjä ja toisella sallittuja. Tästä syystä suosittelemme lähettämään tarkastuspyynnön lähteiden kanssa, mikäli mainoksesi estetään!

Eikö luonnistu? Muistathan, että täällä sinua varten!

Mikäli Facebook on estänyt mainoksesi etkä ymmärrä miksi, voit konsultoida asiasta myös meitä! Olemme erikoistuneet Meta Business Manageriin sekä Facebookin mainostyökalun ongelmien ratkomiseen. Täytä yhteydenottolomake täältä niin palaamme sinulle viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Edellinen
Edellinen

iOS 14 -päivityksen vaikutukset Facebook-mainontaan

Seuraava
Seuraava

Instagram analytiikka on menolippusi menestykseen somessa